TEACHING LEARNING IN THE CONTEXT OF THE CONDUCTING INTERNSHIP ABOUT SEXUALITY EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.22476/revcted.v7.id501Abstract
Difficulties in working on issues related to sexuality such as desire, body building in society, unwanted pregnancy, gender identity, sexual diversity, respect for differences, are often related to the training teachers have had in University graduate. In the undergraduate course analyzed there are no disciplines that directly discuss issues of sexuality, in this sense it was proposed by the teacher internship teacher the theme of sexuality, from a demand of the school internship field. From the experiences lived by the undergraduates, the researchers were interested in analyzing what learning of teaching the internship experiences (study, planning, conducting, reflection group) with the theme of sexuality could provide these undergraduates. The undergraduate and undergraduate students point out the importance of this internship for their education, especially highlighting aspects of teaching learning, as well as the difficulties and possibilities of dealing with sexuality. Considering the reflexions that this internship provided to undergraduate and undergraduate students, two categories were established: (a) General Teaching Learning and (b) Learning that involves the content to be taught. We understand that this work can help basic education teachers as well as teacher educators to reflect on the teaching of sexuality in basic and higher education.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Entende-se como autor todo aquele que tenha efetivamente participado da concepção do estudo, do desenvolvimento da parte experimental, da análise e interpretação dos dados e da redação final. Recomenda-se não ultrapassar o número total de quatro autores. Caso a quantidade de autores seja maior do que essa, deve-se informar ao editor responsável o grau de participação de cada um. Em caso de dúvida sobre a compatibilidade entre o número de autores e os resultados apresentados, a Comissão Editorial reserva-se o direito de questionar as participações e de recusar a submissão se assim julgar pertinente.
Ao submeter um artigo para publicação a Crítica Educativa a o autor concorda com os seguintes termos:
- O autor mantém os direitos sobre o artigo, mas a sua publicação na revista implica, automaticamente, a cessão integral e exclusiva dos direitos autorais para a primeira edição, sem pagamento.
- As ideias e opiniões expressas no artigo são de exclusiva responsabilidade do autor, não refletindo, necessariamente, as opiniões da Crítica Educativa.
- Após a primeira publicação, o autor tem autorização para assumir contratos adicionais, independentes da revista, para a divulgação do trabalho por outros meios (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), desde que feita a citação completa da mesma autoria e da publicação original.
- O autor de um artigo já publicado tem permissão e é estimulado a distribuir o seu trabalho online, sempre com as devidas citações da primeira edição.
Os artigos cuja autoria é identificada representam a expressão do ponto de vista de seus autores e não a posição oficial da Crítica Educativa do PPGED da Universidade Federal de São Carlos, Campus Sorocaba.