TEACHING LEARNING MOBILIZED IN PROJECTS DEVELOPED IN THE RELATIONSHIP BETWEEN UNIVERSITY AND SCHOOL
DOI:
https://doi.org/10.22476/revcted.v6.id484Abstract
The objective of this article is to identify teaching learning that were mobilized by the development of projects from partnerships between university and school. Therefore, a qualitative meta-synthesis was conducted based on the analysis of ten final reports prepared by PIBID grantees from a private educational institution that promoted, with their own resources, such projects. The analysis is based on the perspective of Situated Learning Theory, which indicates that all activity (including learning) is situated in the relationships between people, contexts and practices. The analysis of the reports had enabled the characterization of learning, through three categories: teaching strategies/methodologies, didactic resources and classroom management. The data indicate that those projects enabled immersion in the school context, reflection, planning, implementation and evaluation of pedagogical intervention proposals. We conclude by emphasizing about the importance of projects that conceive school as a privileged locus of teacher education and it points out the consolidation of partnerships between universities and schools as possible paths for understanding and expanding the debate on issues involving Theory and Practice in Teacher Education.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Entende-se como autor todo aquele que tenha efetivamente participado da concepção do estudo, do desenvolvimento da parte experimental, da análise e interpretação dos dados e da redação final. Recomenda-se não ultrapassar o número total de quatro autores. Caso a quantidade de autores seja maior do que essa, deve-se informar ao editor responsável o grau de participação de cada um. Em caso de dúvida sobre a compatibilidade entre o número de autores e os resultados apresentados, a Comissão Editorial reserva-se o direito de questionar as participações e de recusar a submissão se assim julgar pertinente.
Ao submeter um artigo para publicação a Crítica Educativa a o autor concorda com os seguintes termos:
- O autor mantém os direitos sobre o artigo, mas a sua publicação na revista implica, automaticamente, a cessão integral e exclusiva dos direitos autorais para a primeira edição, sem pagamento.
- As ideias e opiniões expressas no artigo são de exclusiva responsabilidade do autor, não refletindo, necessariamente, as opiniões da Crítica Educativa.
- Após a primeira publicação, o autor tem autorização para assumir contratos adicionais, independentes da revista, para a divulgação do trabalho por outros meios (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), desde que feita a citação completa da mesma autoria e da publicação original.
- O autor de um artigo já publicado tem permissão e é estimulado a distribuir o seu trabalho online, sempre com as devidas citações da primeira edição.
Os artigos cuja autoria é identificada representam a expressão do ponto de vista de seus autores e não a posição oficial da Crítica Educativa do PPGED da Universidade Federal de São Carlos, Campus Sorocaba.