INTERNSHIP IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY DURING THE COVID-19 PANDEMIC: (AUTO)BIOGRAPHICAL NARRATIVES

Authors

  • Ana Amélia Corrêa Maia Universidade de Sorocaba
  • Tércio Valim Ormonde Universidade de Sorocaba (UNISO)
  • Leandro Limoni de Campos Fonseca Universidade de Sorocaba (UNISO)
  • Cristina Maria D´ ´Antona Bachert Universidade de Sorocaba (UNISO)

DOI:

https://doi.org/10.22476/revcted.v6.id480

Abstract

The two (auto)biographical narratives describe the experiences in Educational Psychology internship carried out during the Covid-19 pandemic. The research focused on figure out the impact of this situation on the performance of practical activities, considering what is provided in curricular guidelines of the Psychology course. The textual analysis of our narratives showed, as a result, congruences related to the development of competencies described in the DCNs. The (auto) biographical method supported the construction of a striking personal sense that favored the appropriation of theoretical and practical concepts used during our Academic education.

Author Biographies

Tércio Valim Ormonde, Universidade de Sorocaba (UNISO)

Graduado em Psicologia pela Universidade de Sorocaba (Uniso)

Leandro Limoni de Campos Fonseca, Universidade de Sorocaba (UNISO)

Mestre em Psicologia Social pela USP. Professor do curso de Psicolgoia da Uniso – Universidade de Sorocaba.  Professor-orientador do componente Prática de Pesquisa: Trabalho de Conclusão de Curso

Cristina Maria D´ ´Antona Bachert, Universidade de Sorocaba (UNISO)

Doutora em Psicologia como Profissão e Ciência e Mestre em Psicologia Escolar Pela PUC-Campinas. Professora do curso de Psicologia e Pedagogia na Uniso – Universidade de Sorocaba. É supervisora de Estágio Específico em Psicologia Escolar e em Psicologia e Saúde, Professora convidada no curso de Pós-Graduação Latu Senso de Psicopedagogia na Uniso.

Published

2020-12-30

How to Cite

Maia, A. A. C., Ormonde, T. V. ., Fonseca, L. L. de C. ., & Bachert, C. M. D. . ´Antona . (2020). INTERNSHIP IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY DURING THE COVID-19 PANDEMIC: (AUTO)BIOGRAPHICAL NARRATIVES. Crítica Educativa, 6(1), 1–20. https://doi.org/10.22476/revcted.v6.id480

Issue

Section

Artigos e ensaios nacionais