A WAY OF UNDERSTANDING THE CONSTRUCTION OF THE TEACHING CONDITION BY PROFESSIONALS WHO TEACH IN HIGHER EDUCATION IN BRAZIL

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22476/revcted.v6.id446

Keywords:

Bacharel Professor. Formação de Professores. Ensino Superior. Serviço Social

Abstract

From what professional spaces do social workers who teach in higher education in the area recognize the speeches that (con) form yours self teacher identities come from? The answers to this question, obtained in an empirical research carried out with social workers professors at higher education in two units of the University of the State of Minas Gerais are admitted, in this text, as a motif for the development of an argument built from the theorizations inspired by the conceptual shifts proposed by the French philosopher Michel Foucault. In this context, the statements obtained in the aforementioned study corroborate with the argument that the teacher identities are a confluence of discourses arising from a mosaic of spaces, some of which without having, initially, the intention to contribute to the teacher education of the bachelor who assumes the post of professor of higher education.

Author Biographies

Rodrigo Alves dos Santos, Centro Federal de Educação Tecnológica de Minas Gerais - Campus Divinópolis

Professor em cursos de ensino técnico de nível médio, de graduação e de pós-graduação do Centro Federal de Educação Tecnológica de Minas Gerais – campus Divinópolis. Doutor em Educação pela Faculdade de Educação da Universidade Federal de Minas Gerais.

Ronaldo Alves Duarte, Universidade do Estado de Minas Gerais - Campus Divinópolis

Professor do curso de Serviço Social da Universidade do Estado de Minas Gerais, campus Divinópolis. Doutor em Política Social pela Escola de Serviço Social da Universidade Federal Fluminense. Assistente Social do Serviço de Referência em Saúde Mental (SERSAM) de Divinópolis -MG.

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Published

2020-12-03

How to Cite

Alves dos Santos, R., & Alves Duarte, R. (2020). A WAY OF UNDERSTANDING THE CONSTRUCTION OF THE TEACHING CONDITION BY PROFESSIONALS WHO TEACH IN HIGHER EDUCATION IN BRAZIL. Crítica Educativa, 6(1), 1–20. https://doi.org/10.22476/revcted.v6.id446

Issue

Section

Artigos e ensaios nacionais