CONSTITUTION AND ACTION OF NIASE'S MEN'S GROUP: NEW ALTERNATIVE MASCULINITIES AS PREVENTION AND OVERCOMING OF GENDER VIOLENCE
DOI:
https://doi.org/10.22476/revcted.v8.id626Abstract
Overcoming and preventing gender-based violence demands a clear and active positioning of men who combat the various forms of violence in our society. The literature about the role of masculinities in relation to prevention and violence identifies traditional masculinity models that sustain this violence (dominant and oppressed masculinities) and others that, by their own courageous action of confronting violence, help to overcome it. In this article we present the constitution and development of the NIASE Men's Group, focused on the strengthening and visibility of New Alternative Masculinities, as well as its performance and contributions. The text presents the theoretical and practical bases about socialization for attraction to violence, preventive socialization, traditional and alternative models of masculinity, and the evolution of research in this line. This bibliographical survey explains how the theoretical analyses on preventive socialization allow the proposition of actions in line with the national scientific literature regarding the prevention of gender violence. Next, the article discusses the actions developed by the group, such as training in schools, lectures, audiovisual productions, among others, based on scientific data and theoretical proposals and with positive results. Besides the external formation to the research group, the studies and actions developed by the group of men establish a two-way street with the other axes and subgroups of NIASE itself, contributing to the formation of its members.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Entende-se como autor todo aquele que tenha efetivamente participado da concepção do estudo, do desenvolvimento da parte experimental, da análise e interpretação dos dados e da redação final. Recomenda-se não ultrapassar o número total de quatro autores. Caso a quantidade de autores seja maior do que essa, deve-se informar ao editor responsável o grau de participação de cada um. Em caso de dúvida sobre a compatibilidade entre o número de autores e os resultados apresentados, a Comissão Editorial reserva-se o direito de questionar as participações e de recusar a submissão se assim julgar pertinente.
Ao submeter um artigo para publicação a Crítica Educativa a o autor concorda com os seguintes termos:
- O autor mantém os direitos sobre o artigo, mas a sua publicação na revista implica, automaticamente, a cessão integral e exclusiva dos direitos autorais para a primeira edição, sem pagamento.
- As ideias e opiniões expressas no artigo são de exclusiva responsabilidade do autor, não refletindo, necessariamente, as opiniões da Crítica Educativa.
- Após a primeira publicação, o autor tem autorização para assumir contratos adicionais, independentes da revista, para a divulgação do trabalho por outros meios (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), desde que feita a citação completa da mesma autoria e da publicação original.
- O autor de um artigo já publicado tem permissão e é estimulado a distribuir o seu trabalho online, sempre com as devidas citações da primeira edição.
Os artigos cuja autoria é identificada representam a expressão do ponto de vista de seus autores e não a posição oficial da Crítica Educativa do PPGED da Universidade Federal de São Carlos, Campus Sorocaba.